• 1. Algemeen

ScandinavianJewelryDesign

SJD of Sweden AB (SE556678204001)

Box 1039

S-751 40 Uppsala

Zweden

1.1. Toepassing

De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle zakelijke relaties tussen ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) en haar klanten. De versie van de Algemene Voorwaarden die geldig is wanneer een overeenkomst of aankoop voltooid wordt, is het bepalende document met betrekking tot alle zakelijke interacties.

 

In deze algemene voorwaarden wordt een "klant" gedefinieerd als elke natuurlijke persoon die een juridische transactie sluit voor een doel dat niet kan worden toegeschreven aan een commerciële of anderszins onafhankelijke professionele activiteit. Een "contractant" wordt gedefinieerd als elke natuurlijke of rechtspersoon of een juridisch partnerschap dat, bij het aangaan van een juridische transactie, handelt in dienst van of een onafhankelijke professionele of commerciële activiteit. De term "klanten" in deze algemene voorwaarden verwijst naar zowel klanten als contractanten.

1.2. Overeenkomst sluiten

De presentatie van artikelen in de online shop is geen wettelijk aanbod maar is in plaats hiervan een niet-bindende online catalogus. Door op de knop te klikken voor het voltooien van het bestelproces, plaats je een bindende bestelling van de artikelen in je winkelwagen. Het ontvangen van de bestelling wordt direct na het versturen van de bestelling bevestigd, en vormt op zichzelf niet de acceptatie van de overeenkomst. We kunnen je bestelling accepteren door per e-mail een bestelbevestiging te sturen, of door de artikelen binnen 2 dagen te leveren. De klant is verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat het bij het bestellen opgegeven e-mailadres juist is, zodat correspondentie over de verwerking van de bestelling correct kan worden ontvangen.

1.3. Verkoop aan minderjarigen

In gevallen waarbij de klant jonger is dan 18 jaar, moet de klant toestemming van een ouder/voogd hebben voordat de aankoop kan worden voltooid.

  • 2. Retour & bedenktijd

Wij van Scandinavian Jewelry Design (SJD of Sweden AB) hopen altijd dat je bij ons het juiste product zult vinden, maar soms pakt iets niet helemaal uit zoals je had gedacht en dan heb je als particuliere klant recht op bedenktijd (herroepingsrecht) en volledig recht op retour binnen 14 dagen. Bij een retour ben je als klant zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retour en dient het product ongebruikt en in ongewijzigde staat te zijn en in de originele verpakking, eveneens in ongewijzigde staat, te zitten.

Recht op retour/bedenktijd geldt niet bij een retour van bestel item, een verpakking met een gebroken verzegeling, speciaal bestelde sieraden incl. alle verlovings-, trouwringen, sieraden met graveerwerk of andere sieraden die speciaal worden besteld en op maat worden gemaakt.

Wij behouden ons het recht om een waardevermindering door te voeren die overeenkomt met de eventuele gewijzigde staat van een product wanneer wij het ontvangen. Als het product vanwege verkeerd gebruik zijn beoogde functie heeft verloren zal er geen terugbetaling plaatsvinden. Voor een volledige terugbetaling moet het product als nieuw kunnen worden verkocht en moet het product met de originele verpakking in ongewijzigde staat worden geretourneerd. Wil je een artikel retourneren, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier

De verzendkosten van de retour worden door jou als klant betaald en je bent zelf verantwoordelijk voor het product bij eventueel retourtransport. Als het product verdwijnt of beschadigd raakt tijdens het retourtransport ben je hier als klant zelf verantwoordelijk voor en behoudt Scandinavian Jewelry Design (SJD of Sweden AB) het recht om terugbetaling te weigeren. Wij raden je aan het retourpakket met track & trace te verzenden. In het geval van een terugbetaling wordt het bedrag binnen 14 dagen vanaf de dag dat Scandinavian Jewelry Design (SJD of Sweden AB) het bericht heeft ontvangen overgemaakt. Bij vragen kun je contact opnemen met de klantenservice via het contactformulier

Heb je per factuur betaald of met deelbetalingen, dan is het belangrijk dat je contact opneemt met KLARNA om eventuele herinneringskosten te voorkomen.

De bedenktijd geldt niet voor zakelijke klanten

  • 3. Klacht

In het geval van een klacht dien jij als klant per e-mail contact op te nemen met de klachtenafdeling van ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) en daarbij het bestelnummer en de reden van de klacht duidelijk te vermelden. We zullen er dan samen met jou aan werken om de volgende stappen te bepalen met betrekking tot een eventuele retour en terugbetaling. Als je klacht wordt goedgekeurd, staat ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) voor de verzendkosten van de retour. De klant heeft 3 jaar garantie. Klachten met betrekking tot schade tijdens het transport moeten binnen 4 werkdagen vanaf het ontvangen van het artikel gemeld worden bij onze klantenservice (zie §2 voor meer informatie. Herroepingsrecht voor klanten)

  • 4. Betaalmogelijkheden

Alle prijzen zijn inclusief btw. Al onze betalingen worden verwerkt door Klarna. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor de geldende betaalmogelijkheden op onze website. Als klant kun je betalen per creditcard, via directe overschrijving, of per factuur. De betalingstermijn voor facturen is 14 dagen vanaf de dag waarop de artikelen worden verzonden door ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB). Als er binnen die tijd geen betaling heeft plaatsgevonden, wordt er een aanmaningsvergoeding van 6 EUR in rekening gebracht, samen met een boeterente van 25,5%. Als je vóór deze transactie geen betaling aan Klarna hebt gedaan, ontvang je mogelijk micro-informatie bij de aankoop, zodat we je betaalmethode kunnen verifiëren. Klarna voldoet aan alle PCI DSS-normen en maakt gebruik van SSL-certificaten om een veilige transactie te garanderen.

  • 5. Prijzen

De prijzen die vermeldt worden op de website op het moment van het bestellen, zijn van toepassing op alle transacties. Alle prijzen bij ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) zijn inclusief btw, wat te zien is op de factuur. De totale prijs van je bestelling bestaat uit de prijs van de artikelen van de bestelling en eventuele bijbehorende verzendkosten.

  • 6. Levering en verzendkosten

6.1. Bezorgtijden

Alle leveringen worden uitgevoerd door UPS. Specifieke levertijden voor je bestelling worden aangegeven tijdens het betaalproces. Als je meer dan één artikel koopt, versturen we de gehele bestelling als één pakket; hierdoor is de levertijd van de bestelling afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Deelleveringen zijn alleen mogelijk in uitzonderlijke gevallen, zoals wanneer er artikelen worden besteld met een veel langere levertijd.

6.2. Verzendkosten

ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) biedt gratis levering aan voor bestellingen boven de 59 EUR. Voor bestellingen onder dit bedrag, bedragen de verzendkosten 10 EUR. Bekijk de pagina met Bezorginformatie voor meer informatie.

De uiteindelijke prijs van je bestelling bestaat uit de kosten van de artikelen die je hebt gekocht (inclusief btw) en eventuele bijbehorende verzendkosten. Deze prijs is te zien bij de kassa, vóór je gaat betalen.

6.3. Geografische beperkingen

ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB).nl accepteert alleen bestellingen van binnen Nederland en verstuurt alleen binnen Nederland.

6.4. Transportschade

We streven ernaar om transportschade tot een minimum te beperken, door onze artikelen zorgvuldig in stevige en veilige pakketten in te pakken. Desondanks kan er tijdens het transport incidenteel schade of verlies van goederen optreden. Als je artikel beschadigd aankomt, of als er iets ontbreekt aan je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice om de volgende stappen te bespreken. Je kunt ze bereiken op Klantenservice.

Als je ontdekt dat de artikelen zichtbaar of klaarblijkelijk beschadigd zijn bij ontvangst, kun je deze schade direct melden aan de bezorger die je het pakket overhandigt. Als je bij het open maken van het pakket ontdekt dat een van de artikelen beschadigd is, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice.

  • 7. Klachten en Garantie

7.1. Klachten

Hoewel we alles in het werk zullen stellen om eventuele problemen aan te pakken, kun je als je klachten hebt contact opnemen via ons contactformulier ----> Klantenservice.

7.2. Garantie

De standaard wettelijke garantierechten zijn van toepassing op alle e-commerce artikelen van ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB).

 

Als reseller volgen we de aanbevelingen van de fabrikant. Sommige fabrikanten bieden mogelijk uitgebreidere garanties. In dit geval vind je meer informatie over de garantie in de productbeschrijving. Je hebt recht op de standaardgarantie van drie jaar, zoals uiteengezet in de Zweedse wet op consumentenovereenkomsten als er geen andere garantie is gespecificeerd voor het product dat je hebt gekocht.

  • 8. Aansprakelijkheid

8.1. Force Majeure

ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door overmacht. Dit verwijst naar gebeurtenissen zoals (maar niet beperkt tot) oorlogen, natuurrampen, geschillen op de arbeidsmarkt, beslissingen van de overheid, gebrek aan leveringen van onderleveranciers, onoverkomelijke dure omstandigheden en andere vergelijkbare gebeurtenissen waarover ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) geen controle heeft en die redelijkerwijs niet te voorzien waren. Dergelijke gebeurtenissen moeten worden toegeschreven aan overmacht, wat betekent dat ScandinavianJewelryDesign (SJD of Sweden AB) volledig is vrijgesteld van het nakomen van gemaakte afspraken.

8.2. Inhoud

De inhoud van onze website is met grote zorg samengesteld. We kunnen echter niet garanderen dat alle inhoud geheel correct, volledig en up-to-date is. Volgens TMG § 7 paragraaf 1 zijn wij volgens de algemene wet verantwoordelijk voor onze eigen inhoud op onze website. Volgens TNG §§ 8–10 zijn wij als dienstverlener niet verplicht om verzonden of opgeslagen gegevens van derden te controleren of om omstandigheden te onderzoeken die op illegale activiteiten kunnen duiden. Onze verplichtingen om het gebruik van dergelijke gegevens onder algemene wetten te verwijderen of te blokkeren, blijven onaangetast. Elke aansprakelijkheid is in dit verband echter pas van kracht vanaf het moment dat we ons bewust worden van een specifieke wettelijke overtreding. Zodra we op de hoogte zijn van een dergelijke schending, zullen we de inbreukmakende inhoud onmiddellijk verwijderen.

  • 9. Verpakkingsverordening

In overeenstemming met de bepalingen van de verpakkingsverordening zijn we verplicht om de verpakkingscomponenten voor onze artikelen terug te nemen die niet zijn voorzien van een symbool dat een uitgebreid recyclesysteem aangeeft (zoals de “Groene Punt” of het "RESY"-symbool). Deze verpakkingsonderdelen worden door ons hergebruikt of ingeleverd ter recycling als ze worden teruggestuurd. Neem voor meer informatie over de retourzending van specifieke producten contact met ons op. Vervolgens wijzen we een gemeentelijk inzamelpunt of een afvalverwerkingsbedrijf aan in jouw omgeving dat de verpakking gratis aanneemt. Indien dit niet mogelijk is, kun je ervoor kiezen om het verpakkingsmateriaal kosteloos aan ons te retourneren. We zullen de verpakking hergebruiken of disponeren in overeenstemming met de bepalingen van de verpakkingsverordening.

  • 10. Alternatieve geschillenbeslechting volgens Art. 14 Abs. 1 ODR-VO en § 36 VSBG

De Europese Commissie biedt een platform aan voor online geschillenbeslechting. Je vindt dit platform online op https://ec.europa.eu/consumers/odr/ . We zijn bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijk arbitrageproces als dat nodig mocht zijn.

 

Version: 30/10/2021

Inloggen

Are you in the right place?

  • Sweden
  • Denmark
  • Poland
  • Spain
  • Norway
  • Portugal
  • Ireland
  • Netherlands
  • Finland
  • Italy
  • France
  • Germany
  • Austria | DE
  • Belgium | DE
  • Belgium | NL
  • Belgium | FR